Dersin Adı | Yaratıcı Strateji / Stratejik Yaratıcılık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MI 552 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Genelde Pazarlama İletişiminde, özelde de Marka İletişiminde ‘Yaratıcı Strateji – Stratejik Yaratıcılık’ kavramının temelinde (kurumsal / markasal bakımdan veya girişimci açısından) hangi etkenlerin yattığından başlayarak, bu bağlamda ‘yaratıcılık’ olgusunun nasıl tanımlanması gerektiği ve rekabette yaratıcılığın günümüzde ne kadar önem kazandığının ortaya konması; rekabette yaratıcı avantajın elde edilme stratejilerinin ve yöntemlerinin incelenmesi; uygulamasının yapılması |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çeşitli kategorilerdeki başarılı markaların ve ardındaki kurumların / kişilerin yaratıcılık ve uygulama vakalarının, pazarlama iletişimi stratejileri ve uygulamalarıyla incelenmesi. Çeşitli aşama ve düzeyde strateji geliştirme alıştırmaları. Tartışmalar konu ve vakalara ilişkin tartışmalar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve İşleyişi İşte yaratıcılık nedir, nededir? Nereden gelir? | |
2 | Markalaştırma Süreci ve AIM: ‘Markalı İşler Nasıl Büyüyor?’ Markalaştırmada rekabetçi avantajın kaynakları; Ar-ge, kârlılık… reklam ve pazarlama iletişiminin rolü. | |
3 | Farklılaşma – Benzeşme: Rekabetten ne anlaşıldığı ile başarılı markanın / işin ilişkisi. Rekabette yanlışlar ve ‘Kategori Bulanıklaşması’. Kurumlarda -ve kaçınılmaz olarak markalarında- Misyon – Vizyon benzerlikleri. Örnekleriyle dünyada ve Türkiye’de Misyon ve Vizyon konusundaki yanlışlar; rakiplerle benzeşmedeki rolü. | |
4 | Marka modelleri. İlk çıkış, marka modellerinin gelişmesi, konumlama ile bağlantıları. ‘Haluk Mesci Marka Üçgeni’ marka modeli ve bunun tamamlayıcı parçası Marka İletişim Platformu. Nedir, nasıl kullanılır. | |
5 | ‘İş tasarımı’ ve ‘iş yönetimi’ alanlarında yaratıcı fark yaratmanın yeni yaklaşımı: Tasarımcı Düşünme. Tarihçesi, kapsamı, farkı. | |
6 | Tasarımcı Düşünme yöntemleri I | |
7 | Tasarımcı Düşünme yöntemleri II Take home sınavının dağıtımı. | |
8 | Tasarımcı Düşünme Uygulama Atölyesi | |
9 | İletişim Stratejisi: Format ve Brif süreci. Nitelikten İşleve, Yarardan Değerlere: Yaratıcı iletişime yansıması | |
10 | Pazarlama iletişiminde, reklamda yaratıcılık. Reklamın Şifresini Kırmak. TV’de 25 Format. | |
11 | Ana Ödevin (Projenin) tanımı ve gereklerinin netleştirilmesi (Brif, ayrıntıları ve beklenenler) | |
12 | Kavram / yaklaşım sunumları | |
13 | Proje üzerine teke tek görüşmeler I | |
14 | Proje üzerine teke tek görüşmeler II | |
15 | Sunumlar, değerlendirmeler. | |
16 | Sunumlar, değerlendirmeler |
Ders Kitabı | Ders Slaytları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Hugh Davidson, The Committed Enterprise, Routledge 2003 - Jim Collins & Jerry Porras, Built to Last, Harper Business, 1994 - Youngme Moon, Different, Crown 2011 - Cees BM Van Riel, Charles Fombrun; Essentials of Corporate Communication, Routledge, 2007 - Charles Fombrun, Cees BM Van Riel; Fame and Fortune, FT Press, 2003 - Heather Fraser, Design Works, Rotman, 2012 - Marty Neumeier, Designful Company, New Riders, 2008 - Tim Brown, Change by Design, Harper Business, 2009 - Thomas Lockwood, Design Thinking: Integrating Innovation, Customer Experience and Brand Value, Allworth, 2009 - Thomas Frisendal, Design Thinking Business Analysis (Business Concept Mapping Applied), Springer, 2012 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 28 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. | X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. | |||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. | X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. | |||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. | |||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. | |||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest