DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yaratıcı Strateji / Stratejik Yaratıcılık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 552
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Genelde Pazarlama İletişiminde, özelde de Marka İletişiminde ‘Yaratıcı Strateji – Stratejik Yaratıcılık’ kavramının temelinde (kurumsal / markasal bakımdan veya girişimci açısından) hangi etkenlerin yattığından başlayarak, bu bağlamda ‘yaratıcılık’ olgusunun nasıl tanımlanması gerektiği ve rekabette yaratıcılığın günümüzde ne kadar önem kazandığının ortaya konması; rekabette yaratıcı avantajın elde edilme stratejilerinin ve yöntemlerinin incelenmesi; uygulamasının yapılması
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını saptayabilecek,
  • kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik ve biçimsel gereklerini tanıyacak ve uygulayabilecek,
  • bu etkenin iletişim yatırımı planlanmasında, uygulanmasında/biçimlendirilmesinde, sürdürülmesinde tutarlı biçimde ön planda tutulmasını sağlayabilecek bilgi ve öngörü kazanacaktır.
Ders Tanımı Çeşitli kategorilerdeki başarılı markaların ve ardındaki kurumların / kişilerin yaratıcılık ve uygulama vakalarının, pazarlama iletişimi stratejileri ve uygulamalarıyla incelenmesi. Çeşitli aşama ve düzeyde strateji geliştirme alıştırmaları. Tartışmalar konu ve vakalara ilişkin tartışmalar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı ve İşleyişi İşte yaratıcılık nedir, nededir? Nereden gelir?
2 Markalaştırma Süreci ve AIM: ‘Markalı İşler Nasıl Büyüyor?’ Markalaştırmada rekabetçi avantajın kaynakları; Ar-ge, kârlılık… reklam ve pazarlama iletişiminin rolü.
3 Farklılaşma – Benzeşme: Rekabetten ne anlaşıldığı ile başarılı markanın / işin ilişkisi. Rekabette yanlışlar ve ‘Kategori Bulanıklaşması’. Kurumlarda -ve kaçınılmaz olarak markalarında- Misyon – Vizyon benzerlikleri. Örnekleriyle dünyada ve Türkiye’de Misyon ve Vizyon konusundaki yanlışlar; rakiplerle benzeşmedeki rolü.
4 Marka modelleri. İlk çıkış, marka modellerinin gelişmesi, konumlama ile bağlantıları. ‘Haluk Mesci Marka Üçgeni’ marka modeli ve bunun tamamlayıcı parçası Marka İletişim Platformu. Nedir, nasıl kullanılır.
5 ‘İş tasarımı’ ve ‘iş yönetimi’ alanlarında yaratıcı fark yaratmanın yeni yaklaşımı: Tasarımcı Düşünme. Tarihçesi, kapsamı, farkı.
6 Tasarımcı Düşünme yöntemleri I
7 Tasarımcı Düşünme yöntemleri II Take home sınavının dağıtımı.
8 Tasarımcı Düşünme Uygulama Atölyesi
9 İletişim Stratejisi: Format ve Brif süreci. Nitelikten İşleve, Yarardan Değerlere: Yaratıcı iletişime yansıması
10 Pazarlama iletişiminde, reklamda yaratıcılık. Reklamın Şifresini Kırmak. TV’de 25 Format.
11 Ana Ödevin (Projenin) tanımı ve gereklerinin netleştirilmesi (Brif, ayrıntıları ve beklenenler)
12 Kavram / yaklaşım sunumları
13 Proje üzerine teke tek görüşmeler I
14 Proje üzerine teke tek görüşmeler II
15 Sunumlar, değerlendirmeler.
16 Sunumlar, değerlendirmeler
Ders Kitabı Ders Slaytları
Önerilen Okumalar/Materyaller - Hugh Davidson, The Committed Enterprise, Routledge 2003 - Jim Collins & Jerry Porras, Built to Last, Harper Business, 1994 - Youngme Moon, Different, Crown 2011 - Cees BM Van Riel, Charles Fombrun; Essentials of Corporate Communication, Routledge, 2007 - Charles Fombrun, Cees BM Van Riel; Fame and Fortune, FT Press, 2003 - Heather Fraser, Design Works, Rotman, 2012 - Marty Neumeier, Designful Company, New Riders, 2008 - Tim Brown, Change by Design, Harper Business, 2009 - Thomas Lockwood, Design Thinking: Integrating Innovation, Customer Experience and Brand Value, Allworth, 2009 - Thomas Frisendal, Design Thinking Business Analysis (Business Concept Mapping Applied), Springer, 2012

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
5
50
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
28
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest